Nem mindennap esik meg az emberrel, hogy a világ egyik vezető multinacionális vállalatának vezetőivel találkozhat, illetve megismerheti szemléletmódjukat. Mi viszont azon szerencsések közé tartozunk, akik ellátogathattak Barcelonába az Aruba konferenciájára, ahol a vállalati informatika jövőjéről értekeztünk.
Mit rejteget magában a jövő? És mire kell felkészülniük a vállalatoknak? Cikkünkből kiderül!
Aruba – modernizáljuk az üzletet!
Az Aruba 11 ezer európai partnere közül a 120 MSP (Managed Service Provider) jogosultsággal rendelkezőből választották ki azt a mindössze 30-at, akik jelen lehettek ezen a rendezvényen, amely a Modernizálja Aruba üzletágát nevet kapta. Kedélyes szakmai beszélgetések és izgalmas, érdekfeszítő prezentációk résztvevői lehettünk. Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy mi is a meghívottak között voltunk!
De hogyan vizionálja az Aruba a jövőt?
A HP forgalmazója a menedzselt szolgáltatásokban látja a jövőt, ugyanis számításaik szerint jelenleg a vállalatok mintegy 86 százalékánál ez az informatikai felállás már beszédtéma, 2024-ben pedig 69 százalékuknál a mindennapi realitás lesz. Tehát várhatóan két év múlva a cégek több mint fele menedzselt szolgáltatást vesz majd igénybe.
Mit értünk konkrétan menedzselt szolgáltatás alatt?
A Managed Service szolgáltatás keretein belül a vállalatok teljes körű infrastruktúrát és szolgáltatásokat vehetnek igénybe, egy kézből, havidíjas konstrukcióban. Ennek értelmében a vállalkozásoknak nem kell drága készülékekbe fektetni, nem szükséges külön rendszergazdával, informatikai csapattal, IT biztonsági szakemberekkel rendelkezni. Egy cég biztosítja az eszközöket, illetve a 0-24 órás szolgáltatást. Bármilyen meghibásodás, esetleg hackertámadás merül fel, a megbízott menedzselt szolgáltató meg kell, hogy oldja.
Ez egy olyan felállás amely a cégek számára hihetetlenül kényelmes, maximálisan biztonságos, ráadásul gazdaságos is. Így nem is csoda, hogy ez jelenti a jövőt a céges informatikában.
A vállalati informatika átalakulását egyre több tényező gyorsítja!
A világjárvány majd pedig az egyéb politikai és gazdasági problémákból fakadó szállítási nehézségek mind az átalakulást siettetik.
Míg korábban pikk-pakk, néhány héten belül minden eszköz megérkezett, addig mára fél, de akár egy évet is várni kell, míg a megrendelt áru kézzelfoghatóvá válik. Ez rengeteg nehézséget, váratlan kellemetlenséget okoz a vállalatok számára, hiszen emiatt sokszor a szükséges infrastruktúra nem tud időben üzemkész állapotba kerülni.
A menedzselt szolgáltatás azonban a hosszas szállítási időkre is megoldást jelenthet, hiszen a szolgáltató bármikor képes eszközöket biztosítani.
A menedzselt szolgáltatás nagyfokú elterjedésével bár csak a jövőben számolhatunk, de ez a felállás már most is elérhető, az innovatív vállalatok pedig már igénybe is vették.
Az Ön vállalata a modernizálás útján jár?