Skip to content

Az életünk nélkülözhetetlen részévé vált a mesterséges intelligencia?

Az elmúlt évtizedekben a mesterséges intelligencia (AI) olyan forradalmi változásokat hozott, amelyek életünk szinte minden területén érezhetők. A globális piac összes szereplője valamilyen szinten átalakult, működését megváltoztatta. Az elkövetkező években – legalábbis az előrejelzések szerint – ennek az iránynak csak a felerősödése várható. 

Az AI-alapú kutatások terén történt gyors előrelépés, az új alkalmazási területek megjelenése, az AI irányítására és etikájára vonatkozó keretrendszerek elfogadása, és még számos fejlemény miatt a mesterséges intelligencia szerves részévé válik a sikeres vállalkozásoknak. Cikkünkben feltárjuk, hogy pontosan milyen változásokat hozott, és fog hozni a mesterséges intelligencia az IT világában, ezáltal az üzleti szférában. 

Az AI hatása az informatikára

1. TuringBots – az AI fejlesztők kora

Az AI fejlődése révén megjelentek a TuringBots-ok, azaz olyan mesterséges intelligenciával megerősített fejlesztői eszközök, amelyek képesek kódokat és teszteket generálni. A megerősítéses tanulás és a nagy nyelvi modellek (LLM) segítségével ezek a rendszerek már képesek tiszta kódot létrehozni természetes nyelven megfogalmazott követelmények alapján. A következőkben várhatóan további területeken is elegánsan beágyazzák majd ezeket az eszközöket a szoftverfejlesztési életciklusba.

2. AI által támogatott tartalomgenerálás

Az ember által létrehozott tartalmak előállítása soha nem lesz elég gyors ahhoz, hogy kielégítse a nagy mennyiségű, személyre szabott tartalom iránti igényt. Ezért a prognózisok azt előlegezték meg, hogy 2023-ban a vállalatok legalább 10 százaléka az AI által támogatott digitális tartalomgenerálásba fog invesztálni. Tehát a szöveg, a kép, a hang és a videó AI modellek segítségével történő létrehozása válik a mindennapi munkafolyamatok szerves részévé. Ma azonban már bátran kijelenthetjük – az olyan újonnan megjelenő chatbotoknak köszönhetően, mint a ChatGPT –, a jósolt arány a valósnál jóval alacsonyabb. 

3. Jobb ügyfélszolgálat és ügyfélélmény

Az AI technológiák lehetővé teszik az automatizált ügyfélszolgálatot és az élmények személyre szabását. Chatbotok és virtuális asszisztensek már most is segítenek az ügyfeleknek kérdések megválaszolásában, problémák megoldásában és akár a vásárlási folyamat során is. Az AI további fejlődése ezen a területen várhatóan még hatékonyabb és emberibb kommunikációt tesz majd lehetővé.

Összességében az AI olyan mértékben hatott az informatikára, hogy ma már elmondhatjuk, nélkülözhetetlen részévé vált az életünknek. A mesterséges intelligencia folyamatos fejlődése újabb lehetőségeket nyit meg az informatika világában, az intelligens digitális kollégák pedig egyre nagyobb szerepet kapnak az üzleti életben.

PANOR Informatikai Zrt. az innováció és a fejlődés zászlóvivője! A mesterséges intelligencia határait feszegetjük, mindennapi munkánk során pedig kihasználjuk az AI-ban rejlő végtelen lehetőségeket.