Skip to content

Miért fontos a vállalatok rendszeres informatikai állapotfelmérése?

Sokszor természetesnek vesszük, hogy a számítógépek és egyéb technológiai eszközök mindig rendelkezésre állnak, és mindig a megfelelő módon működnek. Csak amikor valami nem úgy történik, ahogyan azt megszoktuk, akkor tudatosul bennünk, milyen fontos is az informatikai rendszerek karbantartása és felügyelete. Pedig lehet ezt jobban is csinálni!

Az öregedő eszközök olyanok, mint az időzített bombák

Ahogyan az autónkat is elvisszük időről időre a szervizbe azért, hogy garantáltan minden rendben legyen és biztonságosan közlekedhessünk, úgy az informatikai rendszereknek is szüksége van a felülvizsgálatra és karbantartásra. Az informatikai állapotfelmérés elengedhetetlen lépés ahhoz, hogy kiszűrjük a rendszerben ketyegő „időzített bombákat”.

Az állapotfelmérés jelentősége

Az informatikai eszközök öregedése nem mindig nyilvánvaló, gyakran csak akkor válik észrevehetővé, amikor már komoly problémák húzódnak meg a háttérben. Ezek a gondok általában váratlanul érkeznek, és komoly kihívást jelenthetnek a vállalat számára, ideértve a termelékenység csökkenését és az anyagi veszteségeket.

Az informatikai eszközök öregedésének első jelei az instabilitási problémák, mint például a lefagyás, az újraindulás, illetve a túlhevülés. Az állapotfelmérés lehetővé teszi a vállalat számára, hogy időben felismerje a gondokat, és megelőző intézkedéseket tegyen azok megoldása érdekében. A szakemberek által végzett felmérés során ellenőrzik az eszközök működését, életkorát és teljesítményét, illetve szükség esetén javaslatokat tesznek a karbantartásra vagy cserére. Az effajta rendellenességek felmerülése esetén a hardverek általában még működnek, legalábbis egy ideig, míg egyszer csak végleg megadják magukat. Megfelelő monitoring nélkül jellemzően csak ekkor, a teljes leálláskor szerez tudomást róla az ember, hogy baj van. De ekkor már késő! 

A működésképtelenné vált eszközök miatt egyik pillanatról a másikra megállhat a munkavégzés, csúszhatnak a határidők, ami anyagiakban is jól mérhető veszteségeket okozhat.

Szakértői segítség: forduljon szakemberhez

Az informatikai állapotfelmérés keretében jellemzően ellenőrzésre kerülnek az eszközök, megvizsgáljuk a működési paramétereket, kiderül, hogy mit kell javítani, illetve az is, ha valami már megérett a cserére. Ehhez azonban mindenképp szakértő szemek kellenek. 

Az informatikai állapotfelmérés során a PANOR szakértői segítséget nyújtanak a vállalatoknak az informatikai infrastruktúra átvizsgálásában. Tapasztalt csapatunk felméri az eszközök működését, életkorát és teljesítményét, majd javaslatokat tesz a szükséges karbantartásra vagy cserére. A PANOR szakértelmére lehet számítani ezen a területen is, támogatásunkkal biztos lehet abban, hogy vállalata informatikai részlege mindig a legjobb állapotban lesz.