Digitális dilemmák: saját IT csapat vagy menedzselt szolgáltatások?
Legyen szó kis-, közepes- vagy nagy multinacionális vállalatról, az IT ma már minden szervezet működtetéséhez elengedhetetlen. Ezek az informatikai rendszerek viszont nemcsak egyszeri beüzemelést, hanem folyamatos felügyeletet igényelnek, az eszközök naprakészen tartása mellett – a kockázatmentes mindennapokat csakis így lehet biztosítani. Mindez az IT-s kollégák részéről rengeteg időt és minőségi szakmai hátteret követel meg.
A vállalatoknak két lehetőségük van informatikai rendszereik üzemeltetésére: saját csapatot alkalmaznak vagy pedig kiszervezik a munkát. Azt azonban fontos leszögezni, hogy nem egyszemélyes feladatról beszélünk – egyrészt átfogó szakmai ismeretekre van szükség, amivel csak kevesen rendelkeznek, másrészt megterhelő a megbízás elvégzése, amit csak a legritkább esetben képes egyetlen ember ellátni.
Szakértő csapat házon belül
Első körben a legtöbb vállalat házon belül próbálja megoldani a hálózat menedzselését. Saját csapat támogatását veszik igénybe, akik napi nyolc órában figyelik a rendszert, az esetleges hibákat, kibertámadásokat felismerik és azonnal reagálnak azokra. A gond csak az, hogy ezzel még mindig a nap csak egy bizonyos részében biztosított a felügyelet – a hackerek viszont nem csak munkaidőben dolgoznak.
Ráadásul, nem sok vállalat képes fenntartani egy olyan csapatot, amely valódi szakemberekből áll, így pedig minden hibára a legnagyobb szakértelemmel reagál, illetve oldja meg azt. Nem csak az IT szektorban állandósult, igen magas munkabérekről van szó! Még ha rendelkezésre is áll a szükséges anyagi háttér, a munkaerőhiány akkor is gátat szabhat a csapatépítésnek. Ahogy arról korábbi cikkünkben is beszámoltunk, 2023-ban akár 26 ezer informatikus is hiányozhat a piacról. A kereslet és a kínálat között egyre nagyobb szakadék tátong, ami már a vállalatok mindennapi működését, előrelépését is hátráltathatja.
Menedzselt szolgáltatás (MSP)
A fentiekben felvázolt problémák miatt egyre többen bízzák a teljes infrastruktúrát külsős csapatra, azaz egyre többen a menedzselt szolgáltatás mellett kötelezik el magukat. Ez konkrétan mit is takar? A menedzselt szolgáltató a teljes vállalati infrastruktúra üzemeltetését átveszi. A szakértőkből álló külsős csapat a nap 24 órájában megfigyeli a hálózatot, különböző monitorozó programok segítségével. Az esetleges hibákra az MSP partner azonnal reagál, a problémát lokálisan vagy a service centerből kezeli és megoldja.
A menedzselt szolgáltatás keretein belül a vállalatok teljes körű infrastruktúrát és kiszolgálást kapnak, egy kézből, havidíjas konstrukcióban. Így a cégeknek nem kell drága készülékekbe fektetni, nem szükséges külön rendszergazdát, informatikai csapatot, IT szakembereket alkalmazni. Egy cég biztosítja az eszközöket és a 0-24 órás kiszolgálást.
Az alábbi ábra egy tipikus MSP telepítési módot szemléltet, amelyben az menedzselt szolgáltató több bérlői fiókot kezel.
Az MSP népszerűsége folyamatosan növekszik, egyre több cég gondolkodik a vállalati informatika átalakításában. A HP forgalmazója, az Aruba felmérései is alátámasztják ezt, amelyek szerint 2024-ben már a vállalatok 69 százaléka a menedzselt szolgáltatás igénybevételével üzemelteti majd a teljes vállalati infrastruktúrát.
A PANOR Informatika azonban nem vár 2024-ig! Az Aruba partnereként a menedzselt szolgáltatás biztosításával már ma megoldást kínálunk a vállalati infrastruktúra gördülékeny, problémamentes üzemeltetésére.
Töltse ki az alábbi űrlapot, majd beszéljünk a részletekről!